Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування
“Детальний план території за межами населеного пункту Чорноострівської територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області, на земельних ділянках загальною площею 7,8426”
- Замовник СЕО
Замовником детального плану території (надалі-ДДП) є Чорноострівська селищна рада Хмельницького району Хмельницької області,
Поштова адреса: 31310, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, смт Чорний Острів, вул. Незалежності, буд. 13
E-Mail адреса: chorost@ukr.net
Голова: Дзісь Михайло Семенович
- Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території розробляється згідно рішення №30 Чорноострівської селищної ради від 12 листопада 2024 року.
Ділянка детального плану території складає масив земельних ділянок загальною площею 7,8426 га.
Детальний план території розроблений з метою розміщення житлового масиву.
Зв’язок ДДП з іншими документами державного планування:
- «Генеральна схема планування території України», виконана ДП УДНДІПМ «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя в 2009 році;
- Стратегія розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки, затвердженої рішенням Хмельницької обласної ради від 20 грудня 2019 року №49-29/2019.
- Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Розроблення детального плану території передбачає формування проектних рішень на всю територію проектної ділянки. Проектні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території ділянки. Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку обумовлюються в тому числі завданням на розроблення детального плану території. Територія розроблення містобудівної документації розташована за межами населенного пункту с.Грузевиця Чорноострівської селищної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області. Проект визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно- захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища у населених пунктах. До сфери охоплення стратегічної екологічної оцінки (далі - СЕО) детального плану території відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень. В процесі здійснення СЕО збираються та використовуються наступні вихідні дані: 1. Регіональна доповідь про стан навколишнього природного середовища у Хмельницькій області. 2. Законодавчі акти, які мають відношення до проекту детального плану: - Земельний кодекс України; - Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»; - Закон України «Про внесення змін до статті 8 Закону України «Про автомобільні дороги» щодо класифікації автомобільних доріг загального користування»; - Закон України «Про охорону атмосферного повітря»; - Закон України «Про управління відходами»; - Закон України «Про екологічну мережу України»; - Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»; - Постанова Верховної Ради України «Про Концепцію сталого розвитку населених пунктів»; - низка інших законодавчих та підзаконних актів в сфері охорони довкілля, розміщення та експлуатації об’єктів та мереж інженерної та транспортної інфраструктури. 3. Дані моніторингу стану довкілля, що здійснюється існуючими державними суб’єктами моніторингу довкілля на регіональному та місцевому рівні. 4. Інші доступні джерела інформації.
- Ймовірні наслідки.
Детальний план території є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення. В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: - ґрунти; - атмосферне повітря; - водні ресурси; - стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок); - кліматичні фактори;
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: - здійснення природоохоронних заходів, спрямованих на зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря; - зменшення впливу забруднення повітря та ґрунтів автотранспортом шляхом реконструкції і будівництва проїздів з твердим покриттям; - будівництво централізованої системи каналізування та влаштування централізованої системи водовідведення, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтових вод;
б) для територій з природоохоронним статусом: території з природоохоронним статусом в межах проектування відсутні.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: враховуючи географічне положення ділянки проектування наслідки реалізації проектних рішень документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення не передбачаються
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО детального плану території передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без впровадження проектних змін.
Альтернатива 1:
«Нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Основні методи під час стратегічної екологічної оцінки: - вивчення та аналіз формування й розвитку об’єктів території проектування; - оцінка ризиків впливу екологічних чинників на стан здоров’я населення та навколишнього середовища; - запровадження постійних у часі спостережень за станом компонентів навколишнього природного середовища – ведення екологічного моніторингу за допомогою визначення екологічних індикаторів моніторингу стану навколишнього середовища; - збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього природного середовища; - аналіз слабких та сильних сторін проекту містобудівної документації з точки зору екологічної ситуації (SWOT-аналіз), а саме: - вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планової діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, рельєфів, гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища; - розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища; - оцінити можливості зміни в природних та антропогенних екосистемах, тощо; - консультації з громадськістю щодо екологічних цілей; - отримання зауважень і пропозицій до проекту містобудівної документації; - проведення громадського обговорення у процесі стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації. Під час проходження процедури стратегічної екологічної оцінки провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення. Вищевказані методи та підходи базуються на ключових принципах прийняття екологічно безпечних рішень – попередження та запобігання негативному антропогенного впливу.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
1) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
2) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
3) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
4) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
5) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
6) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час впровадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами;
7) розробка транспортної стратегії, перерозподіл транспортних потоків та впровадження комплексу заходів щодо зниження викидів;
8) впровадження системи інформування про ризики для здоров’я населення від забруднення атмосферного повітря, впровадження її у загальний доступ.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки ДДП подаються до Чорноострівської селещної ради - Поштова адреса: 31310, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, смт Чорний Острів, вул. Незалежності, буд. 13.
E-Mail адреса: chorost@ukr.net
Строки подання
15 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки ДДП (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).