Організація інклюзивного навчання в закладах освіти
Керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про співробітництво територіальних громад», рішенням 22 сесії Чорноострівської селищної ради від 03.03.2023 року схвалено проект договору про співробітництво між Чорноострівською селищною радою та Гвардійською сільською радою у сфері інклюзивної освіти у формі спільного фінансування (утримання) суб’єктами співробітництва комунального закладу “Інклюзивно-ресурсний центр” Гвардійської сільської ради Хмельницької області, з метою дотримання на території Чорноострівської територіальної громади прав дітей з особливими освітніми потребами та підвищення якості і доступності освітніх послуг.
Саме тому, 26 квітня 2023 року відбувся онлайн-семінар «Організація інклюзивного навчання в закладах освіти» для директорів та практичних психологів закладів освіти Чорноострівської селищної ради.
Семінар організований та проведений директором «Інклюзивно-ресурсного центру» Гвардійської сільської ради - Оленою Боднар. Також виступили фахівці-консультанти ІРЦ: вчитель-логопед - Неля Мельник, практичний психолог Руслана Галайда, вчитель-реабілітолог – Ольга Молчанюк.
Основні завдання Гвардійського інклюзивно-ресурсного центру і послуги, які будуть надаватись у закладах освіти Чорноострівської селищної ради:
- Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення
- системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб.
- Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної
- програми розвитку особи.
- Консультування батьків, інших законних представників особи з
- особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку.
- Забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного
- центру у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами, у семінарах, тренінгах майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо.
- Залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-
- ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти.
- Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших
- послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
- Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з
- особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі).
- Визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів),
- ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти.
- Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим
- законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.
- Інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та
- взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо.
- Ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру
- шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ».
- Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності
- інклюзивно-ресурсного центру.
- Координація діяльності суб’єктів співробітництва здійснюється шляхом
- проведення спільних нарад, які оформлюються протоколом.